Розова кула на Монтесори
Материали
- 10 розови дървени куба, с размери от 0.7 do 7 кубични сантиметра. Кубовете се увеличават пропорционално.- Килимче (матраче) за игра с контрастен цвят.
Демонстрация на заниманието
Въведение
Поканете детето, като му кажете, че имате нещо, което да му покажете. Помолете го да донесе килимчето си за игра и го постелете заедно на пода.Покажете му розовата кула и му обяснете, че се състои от 10 куба, които са с различна големина. Покажете на детето как да се държат кубовете. Целта на играта е да се наредят всички кубове и да се направи от тях кула. Можете да ги подредите в редица по големина.
Строеж на кулата:
- Покажете на детето как да пренесе кубовете на кулата бърху килимчето за игра. Пренасянето на по-големите кубове става, като поставите едната си ръка от долната, а другата ръка от горната част на куба. По-малките кубове можете да пренесете като ги държите с една ръка.- Разпръснете кубчетата от розовата кула на килимчето за игра.
- Внимателно вдигнете най-големия куб и го поставете на килимчето, близо до детето.
- Обърнете се към детето и му кажете, че сега търсите следващия по големина куб.
- След като го намерите, с бавни движения поставете куба, който сте взели, в центъра на предходния куб.
- След като го сложите, проверете дали горният куб е добре центриран.
- Продължете да поставяте и останалите кубове в последователен ред, докато най-малкият куб не бъде поставен на върха на кулата.
- Погледнете над кулата, за да проверите дали всички кубове са центрирани.
- Позволете на детето да направи същото.
- След това минете от всяка страна на кулата и проверите дали е центрирана от всички страни.
- Детето също да провери след вас.
Демонтаж:
Демонтирайте кулата в обратния ред, в който сте я построили, като започнете от най-горното кубче.Поканете детето да построи розовата кула само. Може да му помагате, като му задавате въпроси, например от кой куб трябва да започне и кой куб следва. Ако детето се справя, можете да го оставите да работи самостоятелно. След като я построи, го накарайте да развали кулата в обратния .
Упражнения
Упражнение 1
Детето самостотелно изгражда кулата, както бе показано в демонстрацията.Упражнение 2
Щом детето овладее упражненив 1, му покажете друг начин за строене. Сега не центрирайте кулата, а поставяйте кубовете така, че един от ръбовете им да съвпада с ръба на долния куб (горен десен, например).Говорете му с положителна интонация. Насърчавайте го и му обяснявате като използвате сравнения.
Цел
Пряка:
Да се разграничават визуално предмети по размера им.Непряка:
Усъвършенстване на целенасоченото движение чрез поставяне на кубовете един върху друг.Докато прави това движение, то усъвършенства визуално-моторната си координация и придобива умение за съсредоточаване.
Подготовка за математика.
Контрол на грешката:
Детето може само да разбере, ако кубовете не са поставени в ред по големина. По този начин то само се контролира.Визуална хармония.
Възраст: над 3 години.
- Детски играчки и устойчивост – напълно възможна комбинацияКонцепцията за устойчив начин на живот, където отпадъците са сведени до минимум, а отговорността за околната среда е водеща при осъзнатото пазаруване е напълно приложима за всяка сфера на живота, включително купуването на детски играчки.
- Как да изберете бебешка играчка за подарък?Посещението при новородено винаги е свързано с много вълнения, независимо дали Вие самите сте родители или не.
- Какви двигателни умения се развиват с баланс дъска Монтесори?Взаимовръзката между добре развитите двигателни умения и способността за концентрация и учене е добре известна.