Цилиндрични блокове

Материали
4 блока, всеки от който съдържа по 5 цилиндъра с дръжчици. Всеки цилиндър е поставен в съответния му отвор.
Блок 1: Диаметърът на цилиндрите се увеличава, а височината им остава постоянна.
Блок 2: Диаметърът и височината на цилиндрите се увеличават.
Блок 3: Диаметърът и височината на цилиндрите намаляват.
Блок 4: Диаметърът остава същият, а височината им се увеличава.
Представяне
Въведение
Кажете на детето, че имате нещо, което искате то да види. Покажете му блоковете с цилиндрите и му обяснете какво е това. Покажете на детето как да вземе едно блокче, като го държите от двете страни с двете си ръце и го носите на нивото на талията си, успоредно на земята. Дайте на детето да пренесе блокче до масата и му покажете къде да го постави на масата. Поканете детето да седнете.
Изваждане на цилиндри:
- Хванете дръжчицата на един цилиндър с три пръста.
- Бавно извадете целия цилиндър от дупката му и го поставете пред нея.
- Направете същото с останалите цилиндри като ги избирате на случаен принцип.
- След като извадите всички цилиндри, наклонете блока леко напред, за да покажете на детето, че всички дупки вече са празни.
- Един по един, поставете обратно всички цилиндри в съответния им отвор в разбъркан ред.
Поканете детето да извади и да върне всеки един от цилиндрите.
Детето вече е свободно да работи с някой от блоковете на цилиндрите.
Дайте на детето един блок, с който да се упражнява. Упражнението се изпълнява по показания по-горе начин, като постепенно увеличавайте броя на блоковете.
Упражнения
Упражнение 1. Детето работи индивидуално с един блок.
Упражнение 2.Детето работи индивидуално с два блока.
Упражнение 3.Детето работи индивидуално с три блока
Упражнение 4. Детето работи индивидуално с четирите блока.
Цел:
Визуално разпознаване на размери на предмети.Ползи:
- Подготовка за писане: координация на пръстите, използвани за задържане на молива.Усъвършенстване на доброволното движение. Детето ще може да настрои цилиндрите с едно прецизно движение.
- Подготовка за математика.

Контрол на грешките:
Контролът на грешката е в самите материали. Ако даден цилиндър не може да влезе или не уплътнява добре дупката, в която искаме да го поставим, значи не е на правилното място.Възраст: над 3 години.
- Образователни книжки за деца в предучилищна възрастПредучилищната възраст е моментът, в който границата между ученето и играта все още е размита – едното свободно преминава в другото – а естественото любопитство на малчуганите е особено силно.
- Бебешките играчки – забавление и откривателство в едноОт най-ранна възраст бебетата харесват играчки – текстури, форми, цветове
- Как да покълне любовта към книгите в детското сърце?Много родители на ученици и тийнейджъри споделят опасенията си от отношението на малчуганите към книгите.